Nieuws

Internationale belangstelling voor Slag om Dondervoort

Internationale belangstelling voor Slag om Dondervoort

‘Slag om Dondervoort’ nam deel aan de Educational Game Arcade, ofwel de galerij van goede voorbeelden van (veelal) Amerikaanse meaningful games. De belangstelling voor het innovatieve spelconcept over de Tachtigjarige Oorlog was tijdens de achtste Games+Learning+Society Conference op de University of Wisconsin (VS) groot. Diverse onderdelen werden geprezen. Vooral de groepsdynamiek, de vakoverschrijdende en multidisciplinaire aanpak en de algehele ‘look-and-feel’ kregen veel waardering.

Op 13, 14 en 15 juni jl. vond de achtste Games+Learning+Society Conference plaats op de University of Wisconsin. Als één van de belangrijkste internationale evenementen over games en educatie, biedt de conferentie de laatste ontwikkelingen en inhoudelijke en wetenschappelijke discussies en inzichten over wat gaande is binnen dit werkgebied. Het driedaagse programma bestond onder andere uit een combinatie van plenaire sprekers (Colleen Macklin, Reed Stevens en Sebastian Deterding), een groot aantal workshops en parallelsessies, posterpresentaties, galerij van goede voorbeelden en demonstraties. Zie www.glsconference.org voor meer informatie.

 

Deelname van Slag om Dondervoort

‘Slag om Dondervoort’ nam deel aan Educational Game Arcade, ofwel de galerij van goede voorbeelden van veelal Amerikaanse projecten. De belangstelling voor het innovatieve spelconcept over de Tachtigjarige Oorlog in Nederland was groot. Diverse onderdelen werden geprezen. Zoals de groepsdynamiek die ontstaat gedurende het spel, die de sociale vaardigheden van leerlingen stimuleren. Maar ook de vakoverschrijdende en multidisciplinaire aanpak werd gewaardeerd. Het spel sluit immers op diverse vakken aan, waaronder geschiedenis, CKV, gymnastiek en wiskunde. Als laatste bestond waardering voor de algehele ‘look-and-feel’ die bereikt is in het studentenproject. Voor de ontwikkelingen waren diverse studenten van de Hogeschool voor de Kunsten - Research & Development programma Design for Playful Impact – verantwoordelijk.

 

Betrokken partijen

Het spelconcept is gemaakt door het Research & Development programma Design for Playful Impact verbonden de HKU. Opdrachtgever is de Vereniging van de Nederlandse Vestingsteden. Jennemie Stoelhorst is extern projectleider. Het spel is mede mogelijk gemaakt door bijdragen van het CultuurFonds Bank der Nederlandse Gemeenten, het VSBfonds en het SNS Reaalfonds.

Datum geplaatst: 30-06-2012

Meer nieuws:

Historische schepen fascineren

Lees »

Koninklijk raam uit 1922 terug in Briels stadhuis

Lees »

Schapen of robomaaiers?

Lees »

Stadswandeling en torenbeklimming Geertruidenberg

Lees »

Stap in een schilderij tijdens het museumweekend in Den Briel

Lees »

Nieuwe Brochures Vestingsteden 2017

Lees »

Vestingstedendagen in Geertruidenberg

Lees »

Beleef het 1 Aprilfeest in Brielle!

Lees verder »

Vestingstedendagen 2017

Lees verder »

Kijk voor nieuws op www.vvvbrabantsewal.nl

Lees verder »

Mooiste Vestingstad van Nederland

Lees verder »

Internationale belangstelling voor Slag om Dondervoort

Lees verder »